也談孩子的教育(三)

, , 16 comments


上星期六的小一「派彩」的新聞鋪天蓋地,


電視機上、面書友人洗板,

本人原全逃避不了的受到不少衝擊。

記得去年9月,我寫了一篇「請讓我繼續不長進吧」的文章,

經過九個月,我的想法仍是沒有改變的。

我不打算投入「起跑線」的競逐,

但我仍可故作瀟灑,隨遇而安嗎?

我想我實在不可以。

首先,我覺得要了解現今的教育制度是怎樣的一回事。

坦白說,上網爬文,

知道越多,越不想面對。

了解過後,我覺得其實可以不用太苦惱。

只要清楚自己的想法和目標,

基本上,作為家長,

便是要堅定自己的信念,

不要因為身邊的親友而輕易動搖。

自己低頭努力向前行做是了!


只須記住:There is no free lunch!!

就以考小一為例:
  1. 想入一線直資私小 ﹣ 絕無可能單靠運氣會成功;必須與孩子一起努力
  2. 想入一線名津 ﹣ 完全靠父蔭(計分)或超級運氣
  3. 想人一線地區津校 ﹣完全靠父蔭(計分)或純運氣
  4. 想小孩在沒有壓力下成長,完全不追求名校 - 作為家長,便要好好「頂住」姨媽姑姐三叔四嬸的指指點點。
公道一點,我不會認為「谷孩子」的一定不是好家長,只是他們的選擇吧。我也不會認為「不谷孩子」的一定不重視學業,只是彼此對教育的方法不同吧。

重點是,家長要知道自己的目標是甚麼,孩子的天資是如何,因才施教呀!

對呀!現在每一位家長也認為自己的孩子是叻仔叻女;

好似除了名校以外,所有學校也是「不可讀,去叩門啦」的類別。

但這是可能的嗎?

做父母的,請擦淨自己雙眼,望清楚孩子的本質和天份吧!

我知道這樣說是很殘忍的。

但讀書是否「谷」說會成功了。

到最後,可能孩子只會變成一個毫無朝氣的木偶公仔。

你問我,我會說,我的重心由始至終也沒有改變;對於教養孩子,我依然是認為:
  1. 品格教育是最重要;孩子必須正直、待人以誠;有容乃大。(所以我的孩子叫湛洋;這是我對他的一點期望:常懷清澈的心,以海洋般廣闊的胸襟笑看風雲)
  2. 堅毅的個性、抗逆的能力
  3. 愛探索、喜閱讀
  4. 求知的心
  5. 學業

訂下目標,有人會選擇隨心出發,有人(如我)會好好計劃。

我也知道「天氣不似如期」,計劃再多,也趕不上變化。

孩子每天在成長,我也在不斷學習。

但性格使然,我實在不會「到時再算」。

我是較傾向多做RESEARCH,讓自己有點心理準備的。

最後,我想講一句,谷讀書與愉快童年,不一定有衝突。我本人是一個例子。

我在非常傳統的教會學校讀精英班,功課練習比其他同學較深較多;

但的從來不會覺得這是「谷」,相反,更會有種「越操越想操的興奮感」。

我是非常受谷而且ENJOY被谷的一類異數。

我讀書考試從來都不覺壓力或不快的。

考得不夠好,便下次再努力吧。

但如果孩子是不可催谷型,谷讀書便真的是握殺他的童年。

所以,

說到尾,襯孩子還小的這兩年,好好觀察孩子,了解他是甚麼性格,再選取合適路線吧。

目前,我的一點想法:
  • 做大B細B其實不重要,如果他是早熟型,有學校收,我又不會一定要求他做大B;有人說做大B考小學有著數;但我想說,其實我不介意孩子有「失敗」的經驗的。我是「適量的挫折會讓孩子可更拙壯成長,變得更堅毅」的信徒。我真心的!
  • 會為他報讀愉景灣區內國際幼稚園的兩歲班(要在半歲起排隊,有位、適齡;便可入學)
  • 會在2015年報考青衣/東涌/九龍塘區2016/17的N班/K班;有K讀K;有N讀N;K/N都無,便留在愉景灣做其國際鄉下仔(不過O媽媽我便要開班教中文了!)
  • 小學嘛,太遙遠;但相信也是會報考私小直資作Backup,然後以本人母校作自行/大抽獎吧。

我不介意別人如何看待我這個「計劃控」媽媽,

對於捍衛孩子的快樂這一點,

其實,我從沒有動搖過。



16 則留言:

  1. 救命!!!!俾個10嚟!!!!
    點解我地諗既真係咁似架!!!!!
    我都係計劃控(XDDDD),我唔一早做research係唔安樂既人,性格係咁,無法.
    give me five!!!我細個都係唔怕考試既人,我可以好開心咁計晒數學書裡面所有題目再做past paper做到1978年個D,但唔覺辛苦,覺得完成到好有成功感.
    但正如你咁講,唔知阿仔係咩性格,唔知佢又係咪可以受谷...而且呢家既教育制度同我地時代又唔同
    我呢家仲一心N班只考一間幼稚園,暫時都咁諗,但...面對現實,會再去聽吓D幼稚園介紹講座,睇吓會唔會有多D選擇
    我搵學校,都係前提希望佢讀得開心,當然亦好似你咁講,要學做人...我本身係基督徒,希望阿仔可以依住正直的路行到老.
    我都努力留意阿仔既性格,有時講真...我覺得好既,其實佢又係咪適合佢呢,最終都希望搵到間perfect match就最好.
    btw,我幫阿仔報咗ken sir既"型出個未來",其實就係睇吓小朋友係邊類學習類型,然後再比意見有咩學校係適合唔同類型既小朋友...不過,男仔要足兩歲先做得,阿仔下年1月先做,到時N班都基本上報晒名lu~

    回覆刪除
    回覆
    1. 我同你真係似得要命,好得人驚。
      感謝互聯網同FACEBOOK讓我倒兩個本來大纜都扯唔埋的人「認識」左。
      考一間N有小小冒險呀!
      不過N不是必須,入不到心儀的,就繼續自己教住先囉。

      大家一齊努力呀!

      刪除
    2. 就係有啲冒險,所以又再聽講座,睇有無多兩三間差唔多。
      不過無n我會繼續係dms

      刪除
  2. 我覺得最大問題係香港教育制度, 填鴨式....

    回覆刪除
    回覆
    1. 不是的,最大的問題其實仍是家長本身對孩子的期望。

      刪除
  3. "只要清楚自己的想法和目標,基本上,作為家長,便是要堅定自己的信念,不要因為身邊的親友而輕易動搖。自己低頭努力向前行做是了!" <===== Cant agree more!!!!! 我自己做緊o既同大圍做緊o既都有d出入, 所以我都好認同要堅定自己信念o既動要!!! 不過好衰, 因為同一時間我有少少鴕鳥, 我就係選擇"隨心出發" o個種, 到目前為止選擇少接觸少理解o既方法, 避免自己因為睇得多而家'一般'家長點催谷而令自己有壓力, '被'怪獸家長化...

    "我在非常傳統的教會學校讀精英班,功課練習比其他同學較深較多;
    但的從來不會覺得這是「谷」,相反,更會有種「越操越想操的興奮感」。" <== 其實我細個都係咁, 不過我覺得而家o既'谷', 同我o地當年o既'谷'好唔同...而家唔止'谷'學業, 仲'谷'課外活動, 以前琴棋書畫是但一樣識已經算'叻', 而家琴棋書畫是但一樣唔識就好似'輸'咁...搞到小朋友用晒所有時間學'多種技能', 唔好話自自由由咁玩, 連睡個午睡都唔得, 搞到個個連基本開心o既精力都無, 我覺得咁先係現今家長最大o既問題!!!! 所以學業方面o既'谷'我真係完全接受, 但要個小朋友周身刀無張利呢點, 我真係有d保留呢!!!

    回覆刪除
    回覆
    1. 係呀!宜家大部份人的問題便是,人人都做,我唔做咪好'sit'? !
      但其實這是一種頗反智的想法。有時候,人人都做,亦唔代表個樣事情係好的!
      我最反對的,是不應為了「考學校」而進行「特訓」或「進修」,每做一樣事情的時候,如教小朋友指令,我係咪都會教啦,非關考試事,那當然會繼續。但我絕對不會因應某某名幼考試的流程,然後針對性地幫孩子重覆練習指令同反應,我覺得這也未免太搞笑了吧!
      小小想法啦,也未必人人啱聽.... 但認同的... 是其實每個孩子也有其獨特之處,做媽媽的,努力發掘孩子的特質才是王道!

      刪除
  4. 我小時候讀的小學不是什麼名校, 但跟小學同學聚舊覺得我們學校教得我們也不錯, 大家都是正經人家啦. 中學派位派到入 band 1 英中. 所以我覺得不是一條龍問題也不大 (不過時代唔同, 而家好似多了直資 / 私立... 可能派位派到好學校的機會低了? 以前覺得我身邊的人唔似得而家咁緊張)

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺得... 問題在於現代家長普遍教育水平上升左好多,人人也知道一間學校對孩子的影響可以好大。有小部份家長真的接受不了孩子讀「次一級」的地區小學的。
      這一點,我是明白,但又覺得其實不用太極端。
      見到五六歲人仔,呢幾日不斷的四圍考試報學校,未番學,便已因為父母的說話而認定自己的學校是差劣的。這樣也不會開心吧...
      我是很同情這些小朋友的。

      刪除
  5. 我認同孩子快樂係要行先既!! 你教育孩子既5點我亦十二萬分之同意!!
    至於谷唔谷讀書, 講真, 係讀到既唔使你特別谷佢都讀到; 讀唔到亦唔係靠谷就得, 反而用其他方法幫佢又或發掘佢其他興趣長處更實際!!
    同樣地, 我細個都係受谷而又谷得到既細路, 但呢樣野真係唔係個個小朋友受, 要睇個小朋友既性格~ 但我細個雖然受谷, 但課餘時間都係去玩去HEA, 唔洗學呢樣學果樣, 我希望阿仔將來讀唔讀到書都好, 都可以有個可以HEA同自己決定玩咩學咩既童年~!

    回覆刪除
    回覆
    1. 非常同意,我是睇卡通片同打機大的;我媽教落,快手做完功課就有得玩。
      我不打算訓練一位文武全才出來,佢開心,讀書時讀書,玩樂時也可盡情玩樂,咁就最GOOD了!

      刪除
  6. 我自己烏sir sir, 讀書時少少運加少少小聰明, 都叫做過得去啦
    依家教仔, 又係烏sir sir, 睇嚟要努力啲先得喇

    回覆刪除
    回覆
    1. 我覺得,我同你加埋除二就應該剛剛好。HAHAHA。

      刪除
  7. 你的了解和分析都很準確,相信你一定能堅持自己的想法教好O仔。

    回覆刪除
    回覆
    1. 我呢D叫做抱著石頭過河,見步行步!
      大家一齊加油啦!

      刪除
  8. 現實中最困難係頂住群眾壓力, 要好忍得, 超高EQ. 每當人地問你"做咩唔報XXX呀?", 要笑笑口四兩撥千斤, 但又唔可以扁低自己個仔或人地個仔/女。通常我答: "哈哈, 係呀, 冇呀, 我懶呀"

    回覆刪除